Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Door: Astrid en Bart

Blijf op de hoogte en volg Astrid

08 September 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Maandag 7 september

Na 15 uur reizen, via London met British Airways, zijn we veilig aangekomen in Johannesburg.
's Ochtends vroeg om 7:15 zagen we bij het landen deze enorm grote stad al liggen in de zon, het was 8 graden.
We werden keurig opgehaald door Peter, een gepensioneerde radioman van de Wereldomroep.
Hij bracht ons naar zijn eigen optrek in een mooie wijk van Johannesburg waar hij ons stalde in een cottage in de tuin. Het bleek al gauw dat hij ons veel kon vertellen over Zuid Afrika, waar hij nu 20 jaar woont. Na ons gesetteld te hebben in onze cottage, hebben we heerlijk koffie gedronken in de tuin, waarna hij ons per auto door Johannesburg leidde. Door diverse wijken, mooie en lelijke gebouwen, arme en yuppie wijken, huizen met prikkeldraad kwamen onwerkelijk over. Boeiend was het wat hij ons er allemaal over kon vertellen! Via de supermarkt voor wat eten en uiteraard de lekkere Zuid-Afrikaanse wijnen kwamen we weer terug voor de broodnodige middagrust. 's Avonds met Peter naar een visrestaurant. Was top.

Dinsdag 8 september

Om 9:00 uur werden we opgehaald en samen met twee Duitse dames naar Soweto ( SOuth WEst TOwn) gebracht. Daar zijn we bij een kinderopvang geweest en hebben daar een heleboel vrolijke kinderen gezien, de verblijven en de keuken. Hierna werden we op de fiets gezet en reden rond met een gids in Soweto. Uiteraard ook langs het huis van Nelson Mandela en Desmond Tutu.
Na deze bloeiende rondrit kregen we nog een heerlijke locale lunch, voordat we bij het Apartheid Museum werden gedropt. Om 15:15 uur werden we weer bij onze cottages afgezet, waar Peter ons verwelkomde met een kop thee in de tuin. Vanavond gaan we heerlijk braaien.

• 08 September 2015 - 17:29

José :

Hallo Astrid en Bart,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Jullie zijn meteen flink van start gegaan met allerlei activiteiten. Klinkt heel erg leuk. En braaien is vast barbecuen! Smakelijk eten alvast en veel liefs, José.

• 08 September 2015 - 17:39

Robin:

Leuk om te lezen :) Veel plezier & eetsmakelijk

• 08 September 2015 - 19:45

Elianne:

Wat leuk om op deze manier kennis te maken met Zuid-Afrika door iemand die daar al een tijdje woont.
    8 graden, vast nog wel een beetje winter daar. Maar in ieder geval droog en dan is het leuk om daar rond te fietsen en veel te zien. Fijn dat jullie genieten van de braai en de wijn. Nog veel plezier daar.

• 08 September 2015 - 20:46

Ellen:

Fijn om te lezen , ik hou die Peter in gedachten .Genieten verder ! Liefs.

• 08 September 2015 - 23:12

Irma:

Wat zien jullie er ontspannen uit! Niet vermoeid?
    Veel plezier, hier is het (morgen) 18 eC!