Safari - Reisverslag uit Bizana, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Bizana, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Bart en Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 September 2015 | Zuid-Afrika, Bizana

Woensdag 9 september

Toen we heerlijk in de tuin zaten te ontbijten, werd om negen uur onze auto keurig afgeleverd .
Geen Nissan Qasquai maar een Suzuki SX4 , splinter nieuw had nog maar 62 km op de teller. Prima auto. Nadat we alle koffers hadden ingeladen en Peter gedag hadden gezegd, ging het avontuur beginnen! Links rijden is even wennen maar gelukkig waren we al snel de stad uit. Eerste stuk via de snelweg en daarna het prachtige binnenland in. Van kale voorjaarsvlakten naar de beboste bergen. In het plaatsje Dullstroom heb je veel forel en die hebben we dan ook maar lekker verschalkt bij een heerlijk lunch. Sabie was het eindpunt van deze dag. In Jock's Lodge hebben we de dag afgesloten.

Donderdag 10 september

Sabie verlaten na het ontbijt richting Hoedspruit, via de panorama route. Wat een schoonheid is het land hier! De Mac-Mac watervallen bezocht, via Graskop naar God's Window. bij de Blyde River Canyon waren prachtige rotsformaties en kronkelen rivieren die zich een weg hadden uit gesleten. Nog even naar de Tree Rondavels en dan weer verder via Abel Erasmus met de tunnel van Strijdom naar Hoedspruit. Van aldaar ( via een niet geplande route) kwamen we aan op ons Guernsey Private Reservate. Het was wel zoeken over hobbelige en onverharde wegen, maar onderweg zagen we wel: apen, antilopen (springbok), zwijnen, giraffen, zebra's, schildpad (midden op de weg). Temperatuur 34-40 graden. Goed begin morgen gaan we op safari!!

• 10 September 2015 - 19:30

Riwka Ten Vaanholt:

Lieve Astrid en Bart,
    wat is het leuk zo jullie grote avontuur te kunnen volgen.
    Ik geniet ervan. Ik wens jullie vele mooie kilometers en blijf jullie volgen via het reisverslag;
    veel liefs Riw

• 10 September 2015 - 21:17

Elianne Van Huisstede:

Wow, wat een uitzicht op de prachtige natuur en dan al die dieren in het wild.... leuker dan in een dierentuin.
    En links rijden valt best mee, hè. Het andere verkeer zit op de rechter helft dus laat je het wel uit je hoofd om daar te rijden. Nog heel veel mooie ervaringen op jullie reis in dit prachtige land.
    Liefs en groetjes, Elianne

• 10 September 2015 - 21:49

Irma:

Mooi landschap! Allemaal Tafelbergjes! Geologisch interessant!
    Laat de apen niet uit je bagage stelen! Ze doen níets liever!
    Zonnig groetje, Irma

• 11 September 2015 - 17:49

Irma:

Hebben jullie een soort Tom-Tom aan boord?