Big Five - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu Big Five - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Big Five

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

12 September 2015 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Vrijdag 11 september

Na een gezellige avondmaal gisteravond rond een kampvuur, doken we vroeg het bed in, want vanochtend vroeg op voor een Bush-wandeling. Onder leiding van een gids gingen we de bush-bush in om te leren hoe je kan overleven in de natuur en een Kunu gezienVan het eten van termieten tot het drinken van de Aloë plant. Terug voor het ontbijt en daarna relaxen. Na de lunch gingen we weg voor een game-drive. In een open jeep werden we rondgereden opzoek naar de big-five. Niet allemaal gezien toch wel vele anderen: Worthog, stokstaartjes, cheeta , antilopes, giraffen, zebra's, leeuwen, nijlpaard, buffels......... Ook toen het donker was zagen we nog hyena's en een jakhals. Na het avondmaal vroeg naar bed, vroeg weer op!

Zaterdag 12 september

Wake-up call was om 05:00 uur inpakken en weg wezen. Met een ontbijtpakket op weg naar het Kruger Park voor een selve-drive.
Hadden we gisteren al twee van de Big Five, (de) Leeuwen(7) en de Buffel(4) gespot, vandaag zagen we de andere drie: Olifant(vele), Neushoorn (7) en de Luipaard(2) en natuurlijk nog vele andere dieren en vogels in dit onmetelijke en prachtige park. Na ongeveer 10 uur rijden door dit fauna- en flora rijk gebied kwamen we aan bij een ludieke en prachtige Lodge, Manyata Rock Camp in het Kwa Madwala Private Game Reserve ( http://www.kwamadwala.net/manyatta-rock-camp ). Nu genieten we heerlijk van de stilte, uitzicht en de natuur. Vanavond gaan we braaien rond een kampvuur onder de Big Rocks!

• 13 September 2015 - 08:06

Irma:

Leuk je verslag en ook de foto's! Vooral die van de leeuwen is prachtig! Zo relax als ze er bij liggen!

• 13 September 2015 - 19:36

Marianne Van Der Meulen:

Hoi Astrid en Bart,

Leuk jullie verslagen te lezen. Gaaf dat jullie nu al de Big Five hebben gezien. En nog zoveel meer mooie dingen. Geniet er van.

• 14 September 2015 - 09:58

Robin:

Leuk om te lezen & te zien dat jullie zoveel doen. Prachtig land zo te zien - goeie foto ook op de fiets. Grt. Robin

• 18 September 2015 - 20:22

Elianne Van Huisstede:

Astrid, je bent vandaag 59 jaar geworden. Van harte gefeliciteerd! Wat een mooi cadeau dan om in zo'n mooi land jarig te mogen zijn. Nog een hele fijne avond met je verjaardag. Wij zullen vanavond hier proosten op jou met ook een lekker wijntje. Morgen weer verder met jullie reis. Mooie ervaringen toegewenst.
    Groetjes van Elianne en Gert