St Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu St Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu

St Lucia

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

15 September 2015 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Zondag 13 september

Na relaxed opstaan, ontbijten gingen we om 10:00 uur op weg naar Swaziland. We staken de grens over, een grappig typisch Afrikaans gebeuren met invullen van allerlei papiertjes , van het ene loket naar de ander. Door een mooi en groen landschap, soms in de bergen (in de wolken) of op hoogvlaktes. Runderen en geiten op en langs de weg, horen bij de samenleving. Houtkap en houtverwerking lijken hier een bron van inkomen. Wat er gekapt wordt, wordt ook weer aangeplant. Helaas regenachtig en fris weer, 16 graden.
In de middag kwamen we aan bij het Mlilwane Wildlife Sanctuary (www.biggameparks.org). Hier slapen we in een bijeenkorfhuisje. Wat een prachtige en groene natuur! We hebben al vele vogels, een termieten heuvel groter dan wijzelf, wrattenzwijnen (Pumba's), impala's en een krokodil gespot.
De bewolking is verdwenen en de zon laat zich zien, het beloofd een mooie dag te worden morgen.

Maandag 14 september

Een zonnige morgen en na goed ontbijt met de mountainbikes op pad. Dat was wel even wennen. Vele vriendelijke dieren die angstig uit de weg gingen en plaats maakten voor ons. Groene bomen, voorjaarsbloemen, vele vogels, beekjes en kleine canyons maken dit landschap uniek. Na twee uur kwamen we terug voor de lunch en een rustuurtje om vervolgens de Hippo-trail te lopen. Een wandeling van twee en een half uur. Geen Hippo gezien maar het was een mooie wandeling die we afsloten met een wijntje/ biertje en een gezellige en lekkere maaltijd.
Het was een mooie en zonnige dag met een temperatuur van 25 graden.

Dinsdag 15 september

Na een ontspannen afscheid hadden we weer een echte rijdag. We verlieten Swaziland weer op de bekende manier met veel papiertjes en stempels. Via het imponerende Mkhuze Game reserve gereden. Hier waren kijkposten bij een waterplaats gesitueerd waarvan uit je het wild kon observeren. Vele Gnoe's, apen, neushoorn met kleintje, wrattenzwijntjes, impala's en andere diersoorten kwamen hier drinken. Ook was er een grote waterpartij waar naast vele vogels, Hippo's en olifanten aan het relaxen waren in het water. Enigszins verlaat ( ze maakten zich al ongerust en de telefoontjes gingen al heen en weer) kwamen we om 18:00 uur aan in een prachtig Guesthouse in St. Lucia. Met het gevaar dat we Hippo's zouden tegenkomen op weg
naar een restaurant zijn we heerlijk gaan eten bij een Italiaan, die al 60 jaar in Zuid Afrika woont.

• 16 September 2015 - 07:18

Gerda Van Jaarsveld:

Lieve Astrid en Bart, wat een prachtige reis maken jullie avontuurlijk en mooi en wat een mooie foto's ik geniet iedere keer als ik ze zie. Veel plezier nog en pas goed op jullie zelf. groetjes en liefs gerda.

• 16 September 2015 - 08:03

Irma:

Geniet van je verslagen en foto's!
    Mooi uitgezochte reis! Veel genoegen verder!

• 18 September 2015 - 17:30

Emmy En Willem:

Lieve Astrid en Bart, wat hebben jullie een mooie en gezellige reis! Wij zitten hier maar in de regen!

Astrid, gefeliciteerd met je verjaardag! Neem vanavond maar een lekker Zuid-Afrikaans wijntje, dan doen wij dat ook!

• 18 September 2015 - 20:26

Elianne Van Huisstede:

Hoi Astrid, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Bij het reisverslag van Big Five heb ik je ook even gefeliciteerd. Kan je het daar ook nog even lezen. Fijne avond nog. Groetjes, Elianne en Gert