Klein Karoo- struisvogel gebied - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu Klein Karoo- struisvogel gebied - Reisverslag uit George, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Klein Karoo- struisvogel gebied

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

28 September 2015 | Zuid-Afrika, George

Zaterdag 26 september

Zon in de morgen, prachtig die zee, de Indische Ocean. Korte reisdag via een prachtige baai, Nature's Valley reden we verder. We hadden dus tijd om bij Plettenburg een drietal dierenparken /Sanctuary te bezoeken. Birds of Eden (www.birdsofeden.co.za) werelds grootste vrije volière met een 2 hectare grote koepel over het bos, Monkey Land (www.monkeyland.co.za ) waar wilde apen worden gerehabiliteerd die in dierentuinen of bij mensen thuis gehouden zijn? Een wandelsafari over een 128 lange touwbrug, wat een fantastische ervaring was om de apen meer te leren kennen. De derde was een opvang van 'wilde katten' in een natuurlijke en besloten omgeving, die daar konden voort leven. www.saasa.org.za. Na deze mooie educatieve ervaring reden we door naar een 'estate' in de buurt van Knysna. In het midden van de natuur, een fraaie optrek, schitterende tuin, ruime suite met openhaard, welke wel nodig was gezien de weer wat dalende temperaturen.

Zondag 27 september

Een echte zondagmorgen, sloom en relaxed. De Peacock wekte ons al vroeg, samen met de Baboons en de Warthogs lopen deze vrij over het terrein rond. Het weer gaf ook geen reden om naar buiten te gaan, het regende. Na een heerlijk ontbijt met de auto naar Knysna, uitzichtpunt bekeken en uiteindelijk bij de haven in een leuk lokaal restaurant oesters gegeten. Deze kust en met name Knysna staan bekend om zijn oesters en vis. Na deze lunch weer terug naar ons optrekje, waar we de rest van de middag al lezend bij de openhaard doorbrachten. Gelukkig klaarde het aan het einde van de middag weer op. 's Avonds een heerlijk diner in de 'diningroom English style' klaargemaakt door de eigenaresse.

Maandag 28 september

We verlaten dit prachtige landgoed en gaan op weg naar Oudshoorn in hart van de Kleine Karoo. Maar voor we daar zijn rijden we over een kustweg, langs een leuk badplaatsje Wildernis, naar George. Wederom gaan we kijken of er een goede vervangende auto staat zodat de deur van de Suzuki gerepareerd kan worden. Helaas die was er niet, dus reden we gewoon weer verder met onze nu zo vertrouwde auto. In Oudshoorn de 'struisvogelhoofdstad' boodschappen gedaan en een SD kaartje voor nog meer foto's gekocht. Verder naar het noorden gereden richting Groot-Swartberg, om bij "De Oude Meul Country Lodge" onze intrek te nemen in een geüpgraded bruidssuite. De zon scheen en we hadden nog tijd om zo'n 260 meter de berg op te klimmen voor een prachtig uitzicht. 's Avonds uiteraard struisvogel gegeten in de "Oude Meul".

• 28 September 2015 - 21:41

Margreet:

Rijden jullie ook de Swartberg pas? ik vond het wel een beetje eng maar zeer de moeite waard!!

• 29 September 2015 - 19:33

Elianne Van Huisstede:

Zo te lezen een mooi weekend gehad met het zien van nog meer dieren en natuurschoon.
    En de accommodatie is ook heel prima daar. Fijn dat jullie er zo van genieten. Nog heel veel plezier daar.

• 29 September 2015 - 20:25

Irma:

Nu OP naar Kaapstad! Sandra is er al. Ben benieuwd naar jullie foto's!