Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Cape Town

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

06 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag 3 oktober

Korte afstand dus we maken een ommetje naar Kaap de Goede Hoop. Langs de prachtige kustroute, Simons Town, Boulder Bay, waar we de Pinguïns op het strand en in de zee konden zien spelen. Door naar Cape Point, hoog op de klippen gelegen. Gelukkig trok het even open voor een mooi uitzicht. Langs Kaap de Goede Hoop en via de andere kant van dit schiereiland weer naar het noorden richting Cape Town. Bij het hotel aangekomen voegde Sandra zich bij ons en na een dikke knuffel gingen we aan de Waterfront een lekker visje eten. We 'Uberden' (speciaal taxisysteem) weer naar huis.

Zondag 4 oktober

Sandra kwam al vroeg en ontbeet met ons mee. Daarna de stad in , langs een leuke Botanische tuin en gezellige straten. Opvallend waren de vele en soms hardnekkige bedelaars. Eerst bij de autoverhuurbedrijf Bidvest langs, we moesten nog steeds van auto wisselen. Daarna naar de Hop on, hop off bus, echt toeristje spelen. Niet verkeerd we hebben veel gezien en gehoord. Cape Town is een uitgestrekte stad om de Tafelberg heen gebouwd. Het was mistig en regenachtig, dus geen Tafelberg op. Ook het Robben eiland kon pas op woensdag. Niet getreurd het was een interessante dag, die we afsluiten met een etentje in een leuk lokaal tentje om de hoek. Sandra ging weer 'uberen' en we lagen weer vroeg in bed.

Maandag 5 oktober

De botanische tuinen van Kaapstad stonden op het programma. Heerlijk kuieren door het prachtig aangelegde landschap, verwonderend over de exotisch, kleurrijke en diverse planten.
Het land van de Dino's. Via de wijnroute, kwamen we weer bij de kust en wel de 'oude' vissershaven. De eens zo florerende haven is door de visquota behoorlijk achteruit gegaan.
Leuk was het er wel en de zeeleeuwen zwommen relaxed in de haven, op zoek naar overgebleven resten. Na de (vis)lunch reden we weer naar het hotel voor een korte lunchpauze. Sandra bracht ons toen naar haar 'werk' hotel, waar we kennismaakten met haar baas. Na een rondleiding door het hotel was het tijd voor een biertje op 'haar' terras. Via de vrolijk gekleurde wijk de Bokaap ging de tocht naar Longstreet voor een heerlijke maaltijd bij 'Mama Afrika'. Terug in het hotel was het tijd om afscheid van Sandra te nemen, we zullen haar 6 maanden niet meer zien!

Dinsdag 6 oktober

Nadat Sandra, Robin maandagavond van het vliegveld had gehaald, waren ze nu even in Kaapstad de kroeg in gegaan. Robin sliep bij Sandra en daar pikte wij hem weer op. Sandra was inmiddels al weer aan het werk? Op naar het autoverhuurbedrijf want de auto moest nu toch wel omgewisseld worden. Na wat passen en meten (we hadden veel te veel bagage) werd het een Nissan X-trail. Op naar het noorden richting Namibië met z'n drieën. Onderweg gestopt voor een lunch en zo kwamen we aan in Clanwilliams. Klein plaatsje, leuke B&B. Gelukkig was er voor Robin nog een slaapplaats, want het is hier schoolvakantie. Voor vanavond hebben we al in een leuk tentje gereserveerd. Heerlijk en gezellig met Robin erbij.

• 06 Oktober 2015 - 18:24

Irma:

Hebben jullie nog foto's gemaakt van die pinguïns?

• 08 Oktober 2015 - 19:25

Elianne:

Leuk om jullie reisverslag weer te lezen. Leuk dat jullie nu Sandra ontmoet hebben en haar "werk"hotel. Zo heb je dan een beetje idee waar zij mee bezig is.
    En .... hebben jullie in de botanische tuin ook een "suikerkbossie" kunnen ontdekken?
    Het zijn wel prachtige plaatsen en streken waar jullie zoal naar toe gaan.
    Fijn om nu dan met Robin weer verder te gaan. Doe hem de hartelijke groeten en veel plezier met elkaar op jullie verdere reis.

• 11 Oktober 2015 - 21:52

Elianne:

Hoi Bart, Astrid en Robin,

Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter en zus.

21 jaar inmiddels. Mooie leeftijd!

Veel plezier nog met elkaar.

Groetjes, Elianne