Zimbabwe, afscheid - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu Zimbabwe, afscheid - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Astrid Eegerdingk - WaarBenJij.nu

Zimbabwe, afscheid

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

25 Oktober 2015 | Zimbabwe, Victoria Falls

Donderdag 22 oktober

Afscheid van een heerlijk plekje, afscheid van de auto die ons zo fantastisch overal naar toebracht. Auto weggebracht bij Bidvest in de buurt, waar we opgehaald werden om naar Victoria Falls te worden gebracht. Na wat zoeken vonden ze ons en werden we naar de grensovergang van Zimbabwe gebracht. Weer eindeloos van loket naar loket en een visum kopen, stempels in je paspoort en je kan weer verder. Gelukkig duurde het niet lang en gingen we met een tweede alto weer verder (eerste ging niet de grens over). Rainbow Hotel in Victoria Falls is onze laatste accommodatie. Zimbabwe is een arm land door slechte economie en met hoge (80%) werkeloosheid.
Toeristenindustrie is hun voornaamste inkomsten en dat merk je direct aan de hoge prijzen die je voor alles moet betalen(US dollars) en de bedelaars die je van alles aan willen smeren. Het was de laatste dag voor Robin, de heren verkenden 's middag de omgeving en aan het einde van de middag zijn we met z'n drieën een helikoptervlucht over de watervallen gaan maken. Spectaculair! Robin voorin naast de piloot, en de oudjes achterin. Mooi afscheid.

Vrijdag 23 oktober

Na rustig te hebben hebben ontbeten was het wachten op de transfer van Robin naar het vliegveld Vic.Falls. Raar om afscheid te nemen en te weten dat je hem spoedig thuis weer zal zien. Na het afscheid zijn we het stadje gaan verkennen. Van alles wordt je aangeboden, zang, dans, Botswaanse dollars, souvenirs, taxi's vragen om ritjes en activiteiten organisaties bieden activiteiten aan als bunzing jumpen, raften, Sunset cruises etc. Broodjes gekocht voor de lunch en terug naar het hotel om de middag bij het zwembad door te brengen. 's Avonds eten in het hotel wederom begeleid door hetzelfde Afrikaanse muziek/dans groepje.

Zaterdag 24 oktober

Na het ontbijt weer bij het zwembad gehangen. Geluncht in het stadje bij een leuk tentje, Afrikaanse Tapas, compleet met gebakken rupsen en mini sardientjes. Wel lekker en weer eens wat anders. Terug in het hotel ging ik weer bij het zwembad om af te koelen, Bart deed een siësta.
Om vier uur was het tijd voor Sunset Cruise op de Zambezi, die uitmond in de Victoria Falls.
Drankje, hapje, nog een paar Hippo's en baby krokodil, zwoel windje en een prachtige zonsondergang. Mooi einde van een mooie vakantie!
Morgen gaan we, na nog een duik in het zwembad, weer richting Nederland.
Victoria Falls - Johannesburg - London - Amsterdam

• 25 Oktober 2015 - 09:53

Jose:

Lieve Astrid en Bart,
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. En wat fijn dat wij het zo mee mochten beleven. Echt een mooi reisverslag! Hele goede reis naar huis en tot snel. Liefs José.

• 25 Oktober 2015 - 10:11

Irma:

Goede terugreis!
    Hopelijk beginnen jullie daar uitgerust aan, want het lijkt mij een vermoeiende toestand! Met al dat overstappen én wachten! Veel geduld! Tot in Holland!

• 25 Oktober 2015 - 10:34

Joke Noorlander:

Hoi Astric en Bart,

Mooi om als laatste beelden nog hippo's en krokodillen te zien, hoewel jullie hebben al zoveel gezien dat het bijna gewoon is geworden (hoewel dat zal wel niet) . Jullie laatste plekje was wat toeristischer, maar jullie hebben toch een hele tijd in de natuur doorgebracht en een prachtige reis gemaakt. Een fijne reis gewenst en welkom weer in ons herfstig landje (de zon schijnt nu, dus ziet er ook prachtig uit op de herfstbladeren), groetjes, Wouter en Joke

• 25 Oktober 2015 - 16:44

Elianne:

Hallo Bart en Astrid,

Fijn dat jullie zulke mooie ervaringen gehad hebben in Afrika. Ook samen met Sandra en Robin. Wat een prachtige natuur en dieren hebben jullie gezien. De paspoorten zijn nu vast wel vol van alle stempels en visums! Een hele goede reis terug en we zijn benieuwd naar jullie foto's hoewel we er al heel wat gezien hebben. Tot in Nederland. Groetjes, Elianne en Gert

• 25 Oktober 2015 - 19:39

Sandra De Leeuw:

Nou dat was dan de tripje van maar liefst acht weken. Wat een wereld van verschil toch! En dan te beseffen dat die drie dagen Cape town maar een klein deel was!

Goede thuiskomst! En we skypen binnenkort wel ff!

• 26 Oktober 2015 - 09:50

Robin:

Prachtige reis & mooi verslag!